Aktuelt

Årsmøte på Senja 6. og 7.mai 2019

28. februar 2019

  Naturbruksskolenes Forening arrangerte årsmøte på Senja i mai. Rektor Svein-Erik Svendsen med kolleger  tok imot oss og viste oss Senja i strålende vårvær. Vi besøkte landbruksskolen på Gibostad og […]

Fagdag Naturbrukskolenes Forening 4. februar i Oslo

10. januar 2019

Naturbrukskolenes Forening inviterer til fagdag mandag 4. Februar 2019 i Bondelagets lokaler i Oslo kl 10-16. Hovedtema blir hva vi kan gjøre i naturbruksutdanningen for å sette fokus på klima […]

Personer i kano

Studietur til Sverige 19. til 21. november 2018

10. januar 2019

Studieturen for Naturbruksskolenes Forening  høsten 2018 gikk fra Älvdalen utbildingssentrum  til Torsta og Eldrimner på Ås ved Østersund..  På veien besøkte vi gårder som driver med bygdeutvikling og tilleggsnæringer i […]

Jenter med hest

Årsmøtet i Naturbruksskolenes forening 8. mai på Gjermundnes vgs.

20. mars 2018

Årsmøtet ble arrangert på Vestnes i Møre og Romsdal 7. og 8.mai. Det ble et flott og interessant møte med omvisning på Gjermundnes vgs, Stall Sp og Stall Kjersem og […]

Nettverkssamling for lærere på Naturbruk

20. oktober 2017

Fagsamlingen skal gi inspirasjon, nye ideer og erfarings-utveksling mellom lærere som deltar på nettverkssamlingen. Samlingen arrangeres på Mære landbruksskole i Steinkjer. Program for samlingen

Fagdag 6.februar – Landbrukets Hus

20. februar 2017

Her kan du laste ned foredragene fra fagdagen 6.februar: Ola Hedstein – Grønn konkurransekraft Lars Kjuus – Økonomi og driftsledelse    

Fagdag for Naturbruksskolenes Forening 6.februar i Oslo

12. januar 2017

Fagdag for Naturbruksskolenes Forening 2017 blir arrangert  på Landbrukets Hus i Oslo mandag 6. februar.  Vi har fått Ola Hedstein, direktør i Norsk landbrukssamvirke som foredragsholder. Tema er bioøkonomi og […]

Mulighet for å tilby realfag i Yreksfaglig fordyping på Naturbruk

12. januar 2017

Det er fortsatt åpning for den realfagsfordypningen som de blant annet har på Skjetlein, såfremt fylkeskommunene (ikke den enkelte skole) ønsker å benytte seg av ordningen som finnes for fleksibilitet […]